ESCOLA UNIVERSITÀRIA D'IGUALADA
UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE CATALUNYA

Aquest és el diari de l'ambOLI

Des d'aquí podreu seguir dia a dia el seu viatge per Europa

Més informació del projecte ambOLI a la web www.amboli.org

Fotos de la primera setmana del viatge

divendres, 11 d’abril del 2008

l'ambOLI a Grècia



La primera nit a Grècia en un Hotel de moltes estrelles,
i l'arribada a Atenes

Albània és un altre mon


Amb una duana així és d'entendre que costi passar la frontera,
i amb una gasolinera així no em direu que no és molt millor anar amb oli!!!

Fotos de Croàcia i Montenegro



El trànsit a Montenegro es complica, però si no podem passar per la carretera passarem per mar (pujant al ferry)

Fotos de l'etapa italiana


Carregant combustible a Pàdua i arribada a Venècia










Algunes fotos de les primeres etapes











El Jesus i l'ambOLI davant el casino de Montecarlo


Crònica dels germans Brugués de la 4a i 5a etapa

Dimecres 09/04/08 4ªEtapa

Les carreteres a Montenegro són molt deficients i amb obres constants, quan convé tallen la carretera el temps que els hi sembla, en un d'aquets talls, varem estar més d'una hora esperant, sense cap notícia. Vàrem buscar una altra carretera per salvar a aquesta en obres i no la vàrem trobar: la que segurament ens hagués servit, era amb paviment de terra (més aviat fang ) i també en obres. Finalment vàrem trobar un Ferry que ens va permetre salvar el tram de carretera tancat.
L'única carretera que uneix el país de Montenegro amb Albania és una cosa inimaginable, estreta, plena de bonys, sense senyalitzar, amb corbes a on no passaven la furgoneta i un camió.
La duana Montenegro/Albania només és pot explicar amb fotografies: bruta, deixada i plena de fang.
Vàrem estar una hora fent tràmits i donant explicacions en la duana d'Albània: volien fer-nos pagar per a l'entrada d'oli; després un duaner no ens volia deixar passar perque la furgoneta va a nom de l'escola i no portàvem cap autorització pel conductor. Ens deia el duaner, al que en prou feines enteníem: la documentació personal és correcta i vosaltres podeu passar. La documentació del vehicle està correcta i també podria passar. Com que no teniu autorització del propietari, no us puc deixar entrar conduint el vehicle i a més l'ordinador no m'ho accepta.
Finalment i al cap d'una hora de converses amb quatre duaners i una duanera, intercanvis de monedes d'Albània amb Euros (un duaner volia una moneda del rei Joan Carles), i explicant quaranta vegades l 'aventura de la Europa amboli, amb el pagament de dos Euros, ens van deixar passar.
Albània presenta en general una imatge tercermundista: brutícia, edificis mig enderrocats, carreteres desastroses (en realitat només n’hi ha una),etc.....
Mai haguéssim cregut que un país europeu podés presentar aquest estat: travessar-lo per aquella carretera ja és un aventura, però amb les ganes de sortir del país, vàrem conduir fins a les dues de la matinada per poder entrar a Grècia.
Per a l’entrada d'aquest país ens varem trobar en una zona molt muntanyosa, desèrtica, sense pobles i sense cap tipus de servei.
Considerant l'hora que era i la carretera per la que estàvem circulant, vam decidir acampar i dormir en tenda de campanya que per previsió ja havíem agafat. Més problemes: feia bastant fred i molt vent: estàvem a 1700 metres d'alçada, a 7 graus de temperatura i com varem poder comprovar a l'endemà amb vistes de neu a les muntanyes veïnes. De totes maneres un cop muntada la tenda varem dormir perfectament.

Dijous 10/04 5ª etapa.

Grècia presenta un gran contrast entre la zona muntanyosa del nord, molt feréstega i deshabitada i la zona central molt més poblada i amb força activitat. La circulació a la capital Atenes, és molt caòtica i ens va costar una hora i mitja travessar-la per poder veure el Partenon i el palau presidencial. Al final se’ns va fer fosc circulant per la ciutat.


Altres observacions:

A Grècia hi ha molts establiment i serveis que no accepten les targetes.( supermercats, Autopistes, Restaurants, etc...).
Hem anat comprant oli a diferents països i fins ara hem pogut comprovar el perfecte funcionament del vehicle amb els diferents olis.
- Oli de gira-sol Català.
- Oli de gira-sol Italià
- Oli mescla de gira-sol i soja italià
- Oli de gira-sol Montenegrí
- Oli de blat de moro Grec


A l’acabar la cinquena etapa tenim els següents resultats:
Kilòmetres totals 3.797
Consum total d'oli:271LConsum promig: 7,14 l / 100 km.

Les etapes de la ruta de l'amboli per Europa

LA UNIÓ EUROPEA AMBOLI. Crònica dia a dia. Del 6 al 20 d'Abril del 2008

LA UNIÓ EUROPEA AMBOLI. Crònica dia a dia. Del 6 al 20 d'Abril del 2008